piątek, 4 marca 2011

Moja biblioteczka krawiecka - część 2

No to dzisiaj ciąg dalszy i podgląd książek. Ponieważ większość z tych książek kupiłam w księgarni internetowej, w której można podglądnąć kilkanaście stron, to będę Wam podawała linki do konkretnych pozycji :). Można tam również zobaczyć opis książki i spis treści.
Zacznę po kolei, jak mam na zdjęciu.

1. "Ściegi krawieckie"  Lorna Knight http://www.ksiegarnia.meble.pl/zdrowie_i_wypoczynek/majsterkowanie_i_robotki_reczne/art1461.html
Dosyć fajna książka. Jest tam o igłach, niciach, stopkach - jakie do czego. Ściegi ręczne, do haftowania, maszynowe, overlokowe - gdzie można ich używać. Jak zmarszczyć, przyszyć cekiny, koraliki, perełki. Ściegi maszynowe - francuski, bieliźniany - jak i gdzie używać. Ścieg kryty, do zszywania zabawek, jak przyszywać koronkę czy lamówkę. Również dziurki na guziki i wszywanie zamka. i jeszcze rodzaje i opis tkanin. Całkiem fajna pozycja. Ładne, wyraźne fotografie.

2. "Pokój dziecka" Christa Rolf http://www.ksiegarnia.meble.pl/zdrowie_i_wypoczynek/art29.html
Jak w opisie: zasłonki, narzuty, pościel, zabawki. Moim zdaniem bardziej dla chłopców i może dlatego jakoś nie za bardzo przypadła mi do gustu.

3. "Moje nowe hobby" Praca zbiorowa http://www.ksiegarnia.meble.pl/zdrowie_i_wypoczynek/majsterkowanie_i_robotki_reczne/art774.html
Tak jak w opisie na stronie księgarni - wszystkiego po trochu. Dla kogoś, kto szuka nowych inspiracji i chce popróbować różnych technik.

4. "Okna pięknie przystrojone" Carol Zentgraf http://www.ksiegarnia.meble.pl/zdrowie_i_wypoczynek/art552.html
O tkaninach, sznurach, taśmach, przyrządach, jak zmierzyć i zamocować np. taki karnisz z deski. Jak zrobić rolety i kilka innych pomysłów. Brakuje mi tu typowo firanowych (zasłonowych) wykrojów. Jak zmierzyć i zrobić takie różne ładne drapowania. Moim zdaniem najlepsze z tej książki to jak zrobić rolety i taki zewnętrzny karnisz z deski (tapicerowany) - widać go na pierwszym zdjęciu. Drugi raz bym nie kupiła :P

5. "Aplikacje"  Trice Boerens http://www.ksiegarnia.meble.pl/zdrowie_i_wypoczynek/majsterkowanie_i_robotki_reczne/art69.html
Aplikacje robione innymi technikami, niż tylko naszywanie wyciętego wzoru z tkaniny. Trochę inne niż ja znam - filcu, z włóczki, stemple, naszywanie zygzakiem na skrawkach tkanin i inne. Może być inspiracją dla kreatywnych osób, poszukujących czegoś nowego. Dla mnie niezbyt przydatna.


Uff, tylko 5 a ja czuję się jakbym pisała wypracowanie szkolne ;)
Mogę odsprzedać poz. 2, 4 lub 5 za połowę ceny ;)

Myślę, że zdążę w poniedziałek napisać następny post - tym razem będzie o książkach patchworkowych, a na końcu o krawieckich.

Czekajcie cierpliwie ;)

Pozdrawiam wszystkich wiosennie :)

5 komentarzy:

Unknown pisze...

Super lekturki:) pozdrawiam cieplutko

Joanna pisze...

Chętnie bym odkupiła Pokój dziecka. ;) Ja chłopca mam. ;)

kiboko pisze...

z tego co pokazałaś mam tylko 5, najpierw byłam zachwycona, teraz trochę już mi przeszło:)

Jomo pisze...

Poproszę o podanie ceny (może być na maila) pozycji 3 i 5 oraz ceny przesyłki.

ewikor pisze...

Chętnie kupię pozycję nr.5.Proszę podać cenę łącznie z kosztem przesyłki.