czwartek, 17 marca 2011

Moja biblioteczka krawiecka - część 5

No i na deser mój najnowszy nabytek: system krawiecki Złoty Krój. Składa się on z wykrojów i miarki, którą to używamy do przekształcenia wykroju z tej miniaturki do naszych wymiarów.

Moim zdaniem największą zaletą tego systemu jest to, że widzimy narysowany model na sylwetce, odwracamy kartkę i już możemy się brać za rysowanie formy. Nic nie trzeba odszukiwać w gąszczu linii, kropeczek i kreseczek, nie trzeba krążyć między liniami, "prześwietlać" papieru, na który przerysowujemy wykrój. No i najważniejsze - nie trzeba się wracać, jak zapomnimy przerysować jakiejś zaszewki, kieszonki, czy innego detalu :). Wszystko jest jasne. Wystarczy przyjrzeć się chwilkę miniaturce i już wiadomo, gdzie zrobić linie proste, a gdzie użyć krzywików.

Póki co jestem na etapie oswajania się. Uszyłam dopiero z tego systemu tę bluzeczkę z posta tutaj, spodenki od piżamki dla mojej córci (ale aktualnie są w użyciu i zdjęcia później będą), rozrysowałam też górę od piżamki, to pokażę już całą uszytą piżamkę :).

Mam jednak już na koncie mały tutorial jak połączyć te wszystkie kropki, żeby się zgrało. Na razie jest na forum Szyjemy po godzinach - jak ktoś chce, to można zaglądnąć (trzeba się zalogować na forum).
W najbliższym czasie wrzucę i tutaj tutorial (na razie najprostszej bluzeczki). Mam nadzieję, że będzie tego więcej :)






 Jak dokładnie wygląda zestaw Złotego Kroju możecie zobaczyć tutaj. Na blogu można też pooglądać jakie w tym zestawie znajdują się wykroje.

Życzę miłej zabawy ze Złotym Krojem !!!

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Naprawde jestes az tak zadowolona???

Karol'a pisze...

mogę się dowiedzieć gdzie i za ile kupiła pani złoty krój?